wat vervelend :) - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Wilfred Veen - WaarBenJij.nu wat vervelend :) - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Wilfred Veen - WaarBenJij.nu

wat vervelend :)

Blijf op de hoogte en volg Wilfred

28 November 2012 | Peru, Cuzco

Wat vervelend toch. Bijna iedere dag wakker worden met de zon die buiten schijnt en mijn liefje naast me. Oh ja, hallo allemaal. Weer ff een klein stukje schrijven.
Ik voel me hier erg goed en gelukkig. Alles is zo vertrouwd en ik kom meer mensen tegen die ik ken dan ik had verwacht.
Na mijn laatste update zijn we (Karina, Lula en ik ) erg druk geweest met het ontwerpen van de flyer voor ons reisburo. We zijn met ons allen naar een drukkerij geweest. De USB-stick afgegeven zodat ze de fotoos en tekst konden drukken. Tot onze schrik gaf de pc van de drukkerij aan dat er geen fotoos en tekst opstonden. Wij balen, blijkbaar alles gewist van de stick. Dus met de taxi terug naar huis om de pc`s te halen met de fotoos en teksten. Bij terugkomst op de drukkerij alles weer op de USB-stick gezet en ja hoor, weer geen gegevens volgens de pc van de drukkerij. Wij kijken op onze pc en zie daar, staat gewoon alles op de stick. Blijkt, pc van de drukkerij kan de USB-stick niet lezen. Enfin, met ons allen in het kleine kantoortje de folder/flyer ontwikkelt en aangegeven welke fotoos waar en hoe groot dezen moesten komen. Na 5 uur eindelijk 2 flyers. 1 in engels en 1 in het frans (Karina en Jean-Pierre nemen deze flyers mee naar Canada volgende week. Ze hebben daar gewoond en kennnen vele mensen, vandaar) De flyer in t nederlands en spaans volgen later. We moeten tenslotte eerst de aankomende weken veel reizen om contacten te leggen met hotels, boerderijen, restaurants, reisburo`s, etc. Ook nieuwe dingen bezichtigen. Erg vervelend allemaal, haha.We willen de site van ons reisburo online zetten rond eind januari 2013. Dan hebben we alles wel af (hopen we, het blijft Peru)
De rest van de tijd ben ik druk geweest met het verkennen van Cusco. Iedre dag circa 4-5 uur gelopen en het e.e.a. op papier gezet. Ik ken inmiddels vele iglesias (kerken), parken, pleinen, etc. Moet ook, omdat ik later gids ben (voor ons reisburo) door Cusco. Ik moet echter nog veel meer leren over de geschiedenis. Karina gaat me daarbij helpen wanneer ze weer terugkomt uit Canada.
Ook nog 2 dagen ziek gewees. Tsja, diarree. Moet toch nog niet alles eten van de stalletjes langs de weg. Het is inmiddels weer goed. Eet weer van alles.
Verder nog een tourtje door Cusco gedaan met Maya en Michel. En ongelooflijk maar waar, Michel al 7 weken in Cusco en had Plaza de Armas nog niet gezien.
Zoals ik eerder heb geschreven in een ander verslag is Garcilaso (voetbalclub uit Cusco en vorig jaar nog gepromoveerd naar de hoogste klasse) kampioen geworden, samen met Christal Lima, van Peru. In Peru zijn er 2 poules. Garcilaso is kampioen van poule 1 en Christal Lima van poule 2. Nu gaan ze onderling uitvechten/voetballen wie kampioen wordt van heel Peru. 2 wedstrijden. 1 in Cusco en 1 in Lima. Het is tussen Cusco en Lima als Ajax-Feijenoord. Het leeft erg hier in Cusco. Veel op de tv. We gaan met velen zondag naar de 1ste wedstrijd in Cusco. Men verwacht 40.000 toeschouwers in het stadion. In de kroegen e.d. zal het ook druk zijn. We zijn allemaal nu al zenuwachtig, hihi.
Ok, ik ga nu verder met het spaans leren en daarna weer Cusco in om me voor te bereiden als gids.
Vanuit het zonnige Cusco (het is overigens regenseizoen, maar waar de regen is?) wens ik ieder veel geluk en tot horens ...
Voor diegene die Cusco een beetje vergeten waren heb ik wat fotoos bijgevoegd.
Liefs Wilfred

  • 29 November 2012 - 09:47

    Wouter:

    Hoi Wilfred,

    Nu begin ik echt jslours te worden! Wat een mooie verhalen en foto's. Vanavond zal ik mijn vrouw jouw reisverslagen laten zien, kan zij ook enthousiast worden. Wellicht dat wij van in de toekomst gebruik kunnen maken van jouw diensten/reisbureau!

    Veel succes de komende tijd met het verder uitbouwen van je bedrijf, zie de volgende verhalen graag tegemoet.

    Groet,

    Wouter

  • 03 December 2012 - 17:15

    Gerard:

    Hoi Wilfred,
    klinkt goed allemaal! Keep up the good work! En die regen.... die valt hier :)

    groeten!
    Gerard

  • 04 December 2012 - 20:41

    Vincent:

    Ha Wilfred,

    Mooie verhalen man! Ben blij dat je in je element bent! Als ik weer eens in de buurt ben, kom ik wel een biertje drinken ;)

    Cheers,

    Vincent

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilfred

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 438
Totaal aantal bezoekers 57271

Voorgaande reizen:

05 November 2012 - 31 December 2020

wonen in peru

Landen bezocht: