koninginnedag - Reisverslag uit Cusco, Peru van Wilfred Veen - WaarBenJij.nu koninginnedag - Reisverslag uit Cusco, Peru van Wilfred Veen - WaarBenJij.nu

koninginnedag

Door: Wilfred

Blijf op de hoogte en volg Wilfred

03 Mei 2009 | Peru, Cusco

hola todos,

Wat hebben Saskia en Serge, de Deurzakker, Andre Hazes, een toppertje en duiven op de dam gemeen? Simpel, koninginnedag. Al was het wel schrikken wat er in NL gebeurd was. We hebben het op het internet gelezen. Toch is in Cusco overal koninginnedag gevierd.
Bij Tres Mundos (een restaurant) hebben wij het gevierd. Samen met Arwin, Claudia en Tina hebben we alles georganiseerd. Om 10.00 ´s ochtends begonnen met balonnen blazen, muziek verzorgen, tafels en stoelen klaar zetten en alles versieren met slingers e.d. Van 12.00 tot 16.00 uur was er erwtensoep, tomatensoep, andijviestamppot en wortelstamppot. Hier kwamen erg veel mensen op af, ondanks dat de temperatuur circa 25-28 graden was.
Van 16.00 tot 18.00 hadden we 4 oudhollandsche spelen georganiseerd. Spijkerpoepen, zaklopen, kegelen en worsthappen (ipv ontbijtkoek, tsja niet te krijgen hier) Was erg lachen. Alles onder het mom van, doe je mee dan doe je mee, doe je niet mee doe je niet mee. Niets geen verplichting, het tenslotte een feestdag.
Tegen 17.30 uur gingen veel mensen weer weg, om vervolgens rond 20.00 uur weer terug te komen tot circa 22.00 uur. Daarna was het eigenlijk wel afgelopen. Om 21.00 uur kwam onze eigen Bea (Tina).
De hele dag Nederlandstalige muziek gedraaid. Sommige platen waren wel heel erg fout, maar wel grappig. Arwin (een nederlands reisleider) en ik hadden 226 nederlandstalige nummers opgenomen. Tsjonge hebben we gelachen. We hadden de muziek al ingedeel in 4 groepen. Groep; kan gedraaid worden, groep; foute muziek, groep; kan niet fouter en een groep met doorspoelen die muziek.

Veder ga ik de aankomende weken eens wat musea en kerken bezoeken. Was er de 14 maanden daarvoor in Cusco niet van gekomen.
Als het goed is ga ik ook nog naar Manu (is de jungle) met 1 amerikaans meisje of 2 deense meisjes. Zij kennen nog niet zo goed spaans, dus ... Het schijnt, als je het goedkoop wil doen, een redelijke avontuurlijk onderneming te zijn. Lijkt me wel leuker dan met een georganiseerde groep te gaan. Ja, als je zelf doet ben je circa 75 dollar kwijt en met een georganiseerde groep gauw 350 dollar. Dus dat loont zich. Hoe de reis verloopt horen jullie dus misschien nog.

Veel liefs vanuit Cusco en tot snel,
Wilfred

• 04 Mei 2009 - 07:50

Pa En Ma :

Nou dat was me wel een feest daar. Beter dan in Nederland daar was het bijna allemaal afgelast. Hier was het niet zo Vrolijk Alles in Rouw door het vreselijke gebeuren.

• 08 Mei 2009 - 19:02

Frank:

hey, bedankt voor de leuke tijd in Cusco en ook dat ik een paar projecten heb gezien.
    ben alweer aan de terugreis begonnen.
    groetjes aan iedereen die ik ben tegengekomen,haha
    mail me op frank35nl@gmail.com, ik heb een leuk gesprek gehad in Lima.
    groetjes!

• 09 Mei 2009 - 13:11

Anita:

Hoi, nou je hebt een fijnere koninginnedag gehad, dan hier in Nederland. Maar het is je gegund hoor! Groetjes

• 12 Mei 2009 - 01:48

Bea En Claudia:

Hee Wilfred,

We hebben net even je site bekeken. Je hebt erg gave foto's gemaakt!
    het was een geslaagde koninginnedag! Ondanks ons gezeur over de muziek was je toch wel een goede dj hoor. Mochten we je niet meer zien dan wensen we je een fijne reis!

Groetjes Bea en Claudia