de 1ste week - Reisverslag uit Cusco, Peru van Wilfred Veen - WaarBenJij.nu de 1ste week - Reisverslag uit Cusco, Peru van Wilfred Veen - WaarBenJij.nu

de 1ste week

Door: Wilfred

Blijf op de hoogte en volg Wilfred

25 Juni 2010 | Peru, Cusco

hallo Todos,

Zoals beloofd, weer een stukje en nu met foto´s erbij. Ik had in het vorige stukje geschreven wat ik gedaan heb alvorens naar Peru te gaan. Ik ben nu met Peter in Peru, dus vanaf nu gaat het over in de we-vorm.
Zaterdag 19 juni hebben we nog in Lima vertoefd en in Miraflores wat rondgehangen. Ook nog ff gekeken naar het Casino waar Joran vd Sloot is geweest.´s avonds met de bus naar Cusco (21 uur, daar zijn we weer) In de loop van de volgende middag aangekomen. Hoe heerlijk, weer om er te zijn. De sleutels opgehaald in de nieuwe nederlandse kroeg EL Cholandes. Gauw wat gegeten in Indigo (voor velen wel bekend, de stamkroeg) en vroeg naar bed.

Vreemd hoe vertrouwd en bekend alles is. Al vele bekenden gezien, erg leuk. Wel een b-tje weemoed.

Maandag 21 juni door Cusco gelopen en Peter vele dingen laten zien. ´s avonds begon al weer lekker. We hadden een verjaardag van Tom, een eigenaar van El Cholandes. Dinsdag naar samen naar Ollantaytambo geweest. Een oude Inca-ruïne tegen de berghelling opgebouwd. Was een vermoeiende rit met de bussen. Wel erg mooi alles. De volgende dag voetbal gekeken in de kroeg en daarna gelopen naar Cristo Blanco. (Jezus beeld op de berg boven Cusco) Tsjonge, we hadden beiden moeite om naar boven te komen. Kunt merken dat je op 3,5 km hoogte zit. Peter krijgt nu ook het Cusco gevoel.
Donderdag 24 juni. Het grootste feest van Cusco. Het feest van de zonnegog, Inti Raymi. Er wordt op Plaza de Armas een stukje gespeeld uit de geschiedenis van Peru en daarna gaat de hele bende naar Sacsayhuaman. (oud Inca-fort op de berg, vlakbij Cristo Blanco) ´s middags naar Nederland -Kameroen gekeken bij El Cholandes. Eg druk, maar gezellig. En uiteraard wat bitterballen. ´s avonds vroeg naar bed want Peter is vrijdag en zaterdag naar Macchu Picchu. Ik ga wat bekenden opzoeken en wat herinneringen ophalen.

Verder hebben we vaak wat gegeten en gedronken bij de lokale tentjes. Ook af en toe een hapje langs de straattentjes. Alles gaat goed. De temperatuur is circa 25 graden. ´s nachts wel erg koud. Ook, ff 1 dag geen gas gehad om te koken. Ze zouden het met 20 minuten regelen, maar duurde een hele dag. Ach, ik was er wekl aan gewend. Peter nog niet.
Nou, dit was het voor nu. Tot de volgende keer.

groetjes van Peter en mij.

• 26 Juni 2010 - 16:07

Gerard:

He mannen,
    klinkt goed allemaal. Veel plezier nog! Groeten uit een warm Nederland. Gerard

• 27 Juni 2010 - 12:26

Engelien:

Hallo Peter, hoop dat je genoten hebt van de Macchu Pichu. Wij vonden het fantastisch. Stempel in je paspoort??
    Wilfred ik hoop dat je al je bekenden weer hebt kunnen bezoeken en geniet er nog maar even van. Dat laatste voor jullie beiden. :D

• 27 Juni 2010 - 12:33

geniet ervan
    groetjes,liefs

• 01 Juli 2010 - 21:43

Saskia:

Heeeey Wilfred, waar blijft het volgende verslag....zit met smart te wachten op je verhalen ;-)....veel plezier morgen bij de wedstrijd....(ik neem aan dat jullie gaan kijken?)
    Groetjes uit het (erg) warme limburg...