2de week - Reisverslag uit Cusco, Peru van Wilfred Veen - WaarBenJij.nu 2de week - Reisverslag uit Cusco, Peru van Wilfred Veen - WaarBenJij.nu

2de week

Door: Wilfred

Blijf op de hoogte en volg Wilfred

04 Juli 2010 | Peru, Cusco

Hallo iedereen,

Hier is op veler verzoek weer een stukje. Het heeft een poosje geduurd, maar nu heb je weer wat.
Nadat we Inti Raymi hebben gezien, is het met Peter iets achteruit gegaan. Griep. We zijn dan ook paar dagen extra in Cusco gebleven. Uiteraard hebben we Nederland - Slowakije gezien. Was een makkie. Toen op weg voor de match tegen Brazilië.
Na enkele dagen in Cusco te hebben rondgewandeld en weer verschillende dingen gezien te hebben (zie fotoos) zijn we naar de drijvende eilanden (La islas Uros) bij Puno geweest. Met de avondbus naar Puno zodat we ´s ochtends om 04 uur aankwamen. Niets open op het busstation, uitgezonderd een restaurantje waar we gewacht hebben en een ontzettende gore plee. Om 8 uur richting de plaats gelopen vanwaar alle boten vertrekken. We waren 1 van de eersten. Is wel beter. De drijvende eilanden zijn wel erg toeristisch dat je bijna geen foto wil nemen, maar toch. Wel kun je zien hoe ze vroeger leefden en nu nog steeds. De Uros-indianen beschouwen zich nog steeds al onafhankelijk aan de regering van Peru. In de loop van de middag met de bus terug. De reis zou 6 uur duren maar werden er 9. Bus kapot en stoppen bij iedere paal.
De volgende dag kalm aangedaan maar wel een project bezocht. CaiCay, een afterschool project. Was veel veranderd en 1 jaar. Hoe is dat mogelijk voor peruaanse begrippen.
En toen, jajajaja Nederland - Brazilië!!. Peter ligt alweer plat en weet niet meer hoe bier smaakt. Maar ach, er zijn velen die dat goedmaken. Wat een feest. Het hollandse cafe El Cholandes was afgeladen vol en mensen stonden zelfs buiten. Een nadeel is wel van deze tijden dat de wedstrijden om 9.00 uur lokale tijd in Cusco zijn. Erg vroeg al om feest te vieren. Maar ach met een kop kofiie en de 1ste helft achter de kiezen werd het beter. 1-1, wat een ontlading en bij 2-1 explosie en vuvuzela. Bij de 1-1 was iedereen al aan het bier, er was weer hoop. Na het eindsignaal, iedereen de straat op (behalve Peter, lag weer op bed). Ook daar was tv op de kamer. De lokale radio en tv-zender hebben de feestende menigte gefotografeerd en gefilmd. De volgende dag, inderdaad we stonden in de krant. Leuk stukje. Goed om te zien dat vele Peruanen Nedeland nog steeds mogen.
De volgende dag niets gedaan en zaterdag naar een pre-colombiaans museum geweest. Leuk, maar niet meer dan dat. Zondag (dus vandaag) gaan we naar Lima. Jaja, ik hoor iedereen denken en inderdaad 21 uur bussen. We hebben ons volgegoten met fruitsap om de busreis aan te kunnen. De bedoeling is om na de 21 uur busreis ff bij te komen, dinsdagochtend naar één van de mooiste museums van Peru te gaan in Lima. Nederland - Uruquay kijken en 1 van de avondbussen te nemen naar Trujillo. Waarschijnlijk gaat Hester ook nog mee, maar zij wil ook nog naar Chiclayo. Mischien gaan we ook mee, maar dan lopen we de kans om ons vliegtuig te missen. Maar ja de finale is op 11 juli en dan zitten Peter en ik in het vliegtuig. Hoe dom kun je zijn!!!!! Dus is het vliegtuig missen een optie???

saludos P&W

• 04 Juli 2010 - 19:42

Elje:

Wat een leuke verhalen weer! Doe je daar iedereen de groeten van mij. Have fun en cuidate mucho.

• 04 Juli 2010 - 20:29

Saskia:

blij dat we weer op de hoogte zijn ;-)...ik heb het je al gezegd maar nogmaals.......een goede en veilige reis naar Lima en nog heel veel plezier!!!

• 05 Juli 2010 - 09:04

Nynke:

Wilfredooooo

Leuk om te lezen dat je nog steeds ouderwets de tourgids uithangt! Heb ik altijd erg van genoten en in het speciaal bij de tour met vrijwilligers op zaterdag hahaha...
    Geniet!!En vliegtuig missen: why not??!

• 05 Juli 2010 - 10:44

Engelien:

Fijne week nog op zee-nivo. Peter ik hoop dat je ondanks alles toch hebt genoten. De vrouw op de foto op Uros, daar hebben wij in 2008 ons kleed bij gekocht. Ze zit er dus nog steeds. Veel plezier verder en goede terugreis. (misschien dagje eerder vliegen?? ;)

• 05 Juli 2010 - 11:20

Antoinette:

Arme Peter, is hij weer ziek! Deze landen bekomt hem niet goed want toen hij in Mexico was had hij ook griep o.i.d. Heel veel sterkte! Ik hoop dat jullie beiden toch genieten van al het moois.
    Leuke foto's!
    Groetjes, Antoinette